Thursday, September 23, 2010

-Thank you Allah-


Tragedi 3.30 petang 23 sept...

mlm sebelum tu aku tdo dlm pukul 3 pagi cmtuh (xleh tdo..huu)
sepatutnya aku beradu je wktu2 cmni..tapiii nak dijadikan crita boleh pulak aku berjaga dgn sihatnya n main2 lappy... abah n mak pun ada kat umah ...
ketika abah sdg berehat di tgkat bwh dgn bahagianya...

TIBA2

terdengar bunyik riuh gila kat tgkat bwh.. seigt aku mcm a mix of suara abah,, then suara wanita n bunyik gate rumah digoncang-goncang
aku pun tergamam..first thing yg aku terpikir ialah mana mak abah aku ....cepat cari!!!
tanpa melengahkan masa walaupon sedetik,,(cewah.ala2 superhero)
aku pun berlari turun bwh..aku kluar pintu dpn umah..
n nmpak abah..(okey abah da jumpa..mak mana ?)

tapi yg aku nmpak dari jauh adalah sebuah kereta putih diparking senget dpn umah..okey
ni keta kak aku..
so aku igtkan accident..nmpak pulak cermin penumpang sblah driver berkecai..
n kakak aku terkedu kaku dlm keta dia..
apa lagi, aku pun lari2 pi kat dia.. nak kuarkan dia dari keta..
n aku tgok tgn dia dah darah2.. n dia da menggigil2.. cpat2 aku peluk dia n bwk masuk
halaman umah n pass kat mak.. jiran2 yg mnjadi saksi pun start crita apa yg diorg nmpak

kejadiaannya berlaku sebegini....

sebaik je kakak aku smpai dpn umah n adjust kedudukan keta dia... cermin sebelah penumpang tu diketuk ketuk.. well my sis igt abah yg ketuk..
tapi lepas kalih2 tu baru dia sedar yg ada seorg pemuda yg tgh memecahkan cermin kereta tu dgn rakusnya... so dgn pantas nye kakak aku tarik beg tgn dia yg ada kat seat penumpang tu...
tapi laki xsnonoh tu pun start tarik jugak,,berlakulah adegan tarik-menarik handbag yg agak tragis smpai luka2 la kakak aku dek kaca yg berterabur atas beg tgn tu..huu
n lelaki itu juga dgn selamber badaknya menumbuk muka kakak aku demi nak dptkan beg tu..
takleh pakai punya xy... cissss dan cissss lagikk
mmg kuat jugak la kakak aku jerit ...her muscle strength pun kuat jugak..
n she wont give up her handbag walaupun da luka2 n muka merah gila2 kene tumbuk
abah aku yg tgah tgok kakak aku parking dari dlm umah pun dgn pantas bukak pintu umah n nak kejar pencurik tu.. tapi dia nmpak, so dia larik bersama kwnnye yg da tunggu kat atas moto..


n jiran2 ckp pencurik tu muda lagik..dlm belasan tahun.. n bgsanya emm melayu..(cissss)
hampeh betul korg eh,,, pi blajaq la kecik2 nih,,xde keje lain ke hah??
geram gila aku....kecik2 lagi dah loqlaq.. tapi she was lucky..Alhamdulillah
huu except sakit2 kepala sbb kene tumbuk(takutnye akuuu)
n luka2 tgn...n pecah cermin tuh..yg lain ok jer..
beg tgn selamat.. n pencurik tu tak katok dia ngan bnda2 keras..kalau x..
xdpt aku bygkan...sobs...

pesanan utk lady driver out there.. kita kena selalu berigt.. n ada sikit tips utk dikongsi..
  • letak beg tgn kat bwh kaki korg.. (tapi make sure takdak ayat suci dlm beg tu)
  • then prepare sumthing in the car..kalau ikut suggestion polis.. dia suruh kita prepare kayu hoki or besbol yg menyenangkan kita utk balun pencurik hampeh tu (jgn raket badminton suda.. haha)
  • n kalau mampu , tukar gear D or R cepat2 n gerakkan je kereta tu..kalau dpt langgar diorg lagik best.. lenyek je cukup2
  • seharusnya before smpai umah tu,, cuba perhati2 ada x org yg mengekori korg..sbb slalunya diorg da aim korg kat simpang mana2.. kalau ada org ikut,,, cuba tepon org kat umah suruh tunggu dpn pintu..if xdak org kat umah,, pusing je lagik n lagik sekeliling taman,,jgn balik umah lagik la..
  • last but not least, if dia da ugut2 dgn senjata.. n rasanya nyawa boleh melayang..bagik je la ye handbag tu..kalau boleh jgn bwk byk duit sgt,, n kad2 pun bwk yg perlu je..


Walaubagaimanapun... ada hikmah yg tersembunyi di sebalik kejadian ini.. n sedikit sbyk dapat dijadikan pengajaran.. sesungguhnya after semua tu da berakhir, ktorg rasa bersyukur sgt..
sbb semuaya selamat...
Alhamdulillah.... Thank you Allah..
peliharakanlah keluargaku dan jauhilah kami dari musibah yg tidak mampu kami menanganinya..amin..

fortunately abah was there,,huuu abah, u r the best..T-T


p/s: dulu aku xphm kenapa org slalu blasah pencurik smpai mati.. skrg aku da paham da kenapa.. becos they hurt our beloved one..kalau abah aku dpat tgkap pencurik tu..huu ,,mmg terukla dia..
aku pun teringin nak pijak pala dia..cissss kejammmmm


3 comments:

  1. eeee. memang bengong gile da tuh..
    sampai org park depan rumah pon die boleh masok nk pecah cermin keta...

    kecik2 xnak mampos.
    bila besar nyusahkan org... ish.

    ReplyDelete
  2. pergh... kecik2 da jd peragut@perompak@pencuri@pengganas...
    t da besar nk jd aper ar 2???

    ReplyDelete
  3. yani~ lame x update blog..
    sila amek award kat blog kite~~

    ReplyDelete